21 december 2011

Drömska vibbar~

Jag sitter här, i nattlig tysthet och bara njuter. 
Någonstans gick mitt risiga humör över, och ett leende tog över hela själen min.
Jag lyssnar på så ljuv musik, 
pysslar runt här och där och på andra håll, 
funderar på alltet och lite till, tar mig en sipp cola 
och inser att mitt liv är riktigt bra. 
Riktigt, riktigt bra. 
För, oavsett vad som händer med behandling, framtid och vart jag tar vägen, hamnar och slår mig ner med styrka i själ och hjärta, så är det baby steps som gäller.
Det som gäller är här och nu, Mitt NU. 
Och även om ångest, stress, oro, rastlöshet och den där drunknande känslan av att vilja krypa ur mitt skinn, slänga in det i tvättmaskinen och sen bara låta det vara ett tag (frihet?), så tar det inte över. Och nuet ser lovande ut, jag låter det inte vara på något annat vis. 
Sådetså!  
haha, får man vara såhär positiv såhär mitt i mörka natta? 
Kommer jag känna såhär imorn bitti? 
Mjae. Men jag är ingen strålande morgonmänniska.
Det KAN ha nåe att göra med att min sömn är evigt fuckad. 
Yes, aye.. Si.. Da.

Men vad är väl en bal på slottet? 
Kaffe gör mycket. :) 

Så jag lägger julstress på hyllan, låter senaste grälet med min pree-teen vila på en annan hylla, samlar mig inför anstormingen som min s.k styvsläkt kallas.
 Dom kommer förbi på julafton för att äta min goda mat, 
som jag kommer slita dödfött över. 
Men!...Jag firar jul för mina barns skull.
 Och andra barn kommer få hjälp tack vare julklappar jag ger, 
så jag känner att jag kan finna lugn och ljus lite här och var. 
Och att få se mina barns strålande ansikten ger mig tillräckligt 
med kärlekslugn och glädje, och insikten att jag firar på det enda rätta sättet.
För och med de jag älskar. 
Hur firar alla jul egentligen? 
Jag skulle vilja känna människor av andra religioner, 
få följa med dom i deras bestyr, firande, stress, kärlek, tro och lugn. 

Jag har för övrigt ingen åldersångest 
(fyller 29 i januari) 
Jag har världens finaste tokhjärtefina ungar.
Jag har ett hem som är MITT,
som blir finare och finare med tid och lite jobb. 


Idag fick jag hem min internet-shopping, 
ett set från 40talet i porslin, en kanna, sockerskål och mjölkkanna (m-k är mini!)
och dom är supersöta! Vita med gammeldags blommönster på.
Vem trodde jag någonsin skulle köpa nåt sånt? ha!
Inte jag i alla fall. 
Det andra köpet var en finfin lååång tröja från JC, 
svart och jätteljusrosa-randig. 
Älskar´n!

Nu skrapar jag sött med foten (yeah right) 
tackar och bockar för mig och avslutar med lite ljuva toner.
Ha det fint!

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar