11 mars 2012

Pompompom.



Tjeenare! Så var det söndag. 


Idag har jag mest slappat, så mycket att jag faktiskt kände hur rastlösheten kröp i mig.
 Men mitt sällskap tyckte inte alls att en härlig långprommis lät som en lockelse, så jag fick vackert stanna hemma. Färgade hennes hår, styrde kidsens önskekäk, amerikanska pannkakor med knaperstekt bacon. Sen blev det chilledill, och baddags för barnen.. Och som finfin avslutning så klippte jag Mims hår, hon som hade Rapunzel-stuk med långt, ljuvligt hår.. Nu har hon en skiiitkort page med lång snedlugg. Så toksnyggt att jag blev helt till mig. Fan vad duktig jag är. Och faaan vad modig hon är! :)  Marodören blev snaggad på sidorna (första gången jag nånsin använt en trimmer, det var en häftig upplevelse) och ja, jag råkade snagga lite för kort, men vad fan, det kommer vara tillräckligt utväxt om typ två veckor, redan. Så.. No harm done. 


Självklart, inte heeelt otippat, så hamnade man framför melodifestivalen igår, och jag kan för första gången i mitt liv, med stolthet säga att rätt låt vann. Fyfaan, vad grym Loreen är! Woot! Kan inte stackars Moroten Ranelid bara åka på semester, slicka såren, skippa mobbningsanklagelserna (ja, serri, han är ju helt fläng..) och kamma till sig. Lite stolthet måste väl karln ha i ryggraden? 


Haha.. Jag hade en riktigt skön helg. Isa kom ju över och hängde, och det är alltid lika intressant. Och roligt! Det var för övrigt hennes barr jag färgade svart.. Och fick ett litet avundsjukeryck, jag vill ju färga det.. Copperbrightorangeprettyplease! Men blev sugen sådär i fem sek att färga det svart, men förfan. NEJ! Få inga idéer nu.. dafuq!


När kidsen var ute och lekte idag så insåg jag en sak.. Det är lycka att bo här. 


Jag önskar seriöst att jag KUNDE klippa mig själv, men jag VET att jag alltid skitar till det, så jag låter bli. Jag fick se min Pooz sketasnygga haircut, hon har sidecut till sitt långa, ljuvliga, sexiga röda hår.. WOW! DAFUQ! Jag vill ooooocksååå! Men men, fram tills att jag bestämt mig vad jag ska göra med mitt burr, så får  det vara. Jag har nog aldrig kunna hålla mig i skinnet så mycket som jag gjort nu på senaste tiden. Man är väl mogen. Eeehhheheheheh. 


Menjoråsåattehhh... Vahettere. 


Neh. Dags att ge upp, kasta in handduken.. Och masa mig iväg in i duschen, det är välbehövligt. Gaah. Orkar man ta sig ett mummigt bad, kanske? ptja. Whythehellnot. 


Jag hoppas VERKLIGEN det är lika fint väder imorn. Jag måste ut och röra på mig. 


Jag var på ångest för veckokollen, förresten, och jag hade droppat nästan 2 kg. woot! 


Nejförfannufårjaggemig. 


Pusshej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar