18 april 2012

Jag tycker det är ganska intressant...



Jag tycker ju detta är ganska intressant.
 Jag har lagt märke till det förut, och nu satte jag mig och uppdaterade fb om och om och om och om igen. Och på VARENDA sida, laddades antingen den ena eller den andra av dessa fantastiska (eller kanske inte riktigt dårå va..) bantingsmöjligheter. "BLI SMAL TILL SOMMAREN!" - "BLI SMAL PÅ NOLLTID!" - "Poppa piller med udda ingredienser och strunta i ditt leverne, ditt intag, din motion osv och rasa i vikt... Nyttigt värre!" .....eeeeeller kanske inte. Samtidigt så poppar det upp reklam för sommarklänningar, tandblekning och "Sälj ditt guld - Annika fick tusentals kronor för sina smycken!" Jag ska väl inte klaga, det kommer ju faktiskt ibland här och där reklam för överviktiga kvinnor, vi kan också! Shoppa oss snyggare, alltså... Konsumera, slösa pengar, trösta oss med bara en till snygg fettdöljande, shapemeup-snygg och säkerligen mycket bekväm behå, eller klänning, eller kroppsstrumpa, eller.... Ptja. Möjligheterna formligen rasar över oss! 

Israel, av alla länder i världen, blev ju först med att lagstifta mot underviktiga modeller. 
 Samtidigt åker svenska top model-vinnaren, Alice, till usa, med sina 178 cm och 55 kg, för att slå stort och bli "rätt". Hennes bmi ligger på 17,4.
 FN´s beräkningar statuerar att man är underviktig som kvinna under 18,5. 
Just Alice måste inte vara sjuk. Det finns människor som har ett naturligt lågt bmi, och är naturligt väldigt smala. Men det är ett faktum att modeller svälter sig, använder droger och annat skit för att hålla sig magra, och upprättstående. Och det är långt ifrån alla som har ett så lågt bmi. Naturligt, alltså.
Det är ju ingen nyhet att modeskapare, folket som jobbar runt, med och för modeindustrin   har en skev syn på hur kroppen ska se ut, hur låren ska vara ungefär lika smala som mina överarmar, hur revbenen ska puta och helst ska inälvor, tarmar och alltet vara intryckt och gömt bland ovan nämnda revben. Jag har inget tålamod kring detta, jag behövde bara påpeka att världen är en sjuk plats för friska människor att försöka överleva. 

En sverigedemokrat har bloggat om Breivik. Är det någon som är förvånad? Är det någon som undrar vad sverigedemokraten ifråga hade att säga? Jag lutar åt mindre förvåning, mer nyfikenhet.
 Här kommer SvD´s artikel om det. Jag kan ju säga att han är helt på Breiviks sida, han känner ingen skuld över att dela den terrormisstänktes åsikter. Wow. Och ni får sitta i Sveriges riksdag. Jag skäms. Idag också. 

Kodjo (skönaste radiosnubben någonsin på P3) tog illa upp av negertårtan och bilden på ministern som högg in. 
 Han sa imorse att hade det varit en judisk tillställning så hade hon fått avgå på direkten. 
Ämnet blir uppmärksammat men inget händer. För att alla är ju så accepterande och mjuka. Det hade varit en helt annan sak om det hade hänt i USA. No shit. 
BBC, The Guardian och andra internationella medier har uppmärksammat detta, intervjuat konstnären och många världen över reagerar otroligt starkt. Ett gäng vita människor som står runtikring en svart kvinnokroppstårta som är uppskuren, könsstympad. De vita människorna glufsar i sig, och står skrattandes och glada, över denna trasiga kvinna. 
 Jag måste läsa mer internationella reaktioner på detta. Jag återkommer. 


Jag hade tänkt låta min dotter ta vaccinet Gardasil när hon fyller 13. Nu vet jag fan inte, alltså. 
Det rapporteras om vidriga biverkningar, som t.ex skakningar, krampanfall, muskelsvaghet och även förlamning.. Läs mer här: Rapporter av privatpersoner om vaccinets biverkningar. Motståndare diskuterar stroke, blindhet och andra hemskheter. Vilka informerar om de eventuella biverkningarna? Inte hemsidan (läkemedelsverket), förutom feber och nässelutslag, och inte de som ger sprutorna heller. Ovetskap är skadligt, även det. Informera mera, för faen! 

Jag sitter och läser lite om detta...
Jag hinner inte kommentera, men det är värt en läsning..
Jao, det är dags för snabblunch och dagishämtning, sen off to the playground och långpromenad. Puss på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar