12 december 2012

När jag inte kan möblera om bloggen..


Det vill säga redigera och göra om den..(har försökt tre ggr men den sparar ju för i helvete inte mina ändringar, sug mig, blogger!) Så skriver jag väl lite istället då! Pfft!! 

Pepparkakor är rasistiska och cancerframkallande.. Jo, kanelen, dvs, minns ni det?!

 Religion i kyrkan är förbjudet för skolbarnen, även fast det inte verkar som att det hade varit ett problem, varken för kristet folk lr folk från andra religioner..? Så varför är regeringen så jävla rädda för att verka rasistiska?
Och jo, julkalendern indoktrinerar barnen in i spiritism och ockultism.. Så otroligt löjligt, så löjligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det var att ta i att visa anden i flaskan. Det hade svt kunnat skippa, faktiskt. Men i övrigt så är det en så himla mysig julkalender! 
Ho ho ho, och tomten är ett pervo, såklart. 
Klappförsäljningen förväntas slå alla rekord samtidigt som fler förlorar jobben. 

Jag måste säga att julen är mer intressant än någonsin förr!


Jag skötte om och målade naglarna idag. Blev irriterad över att det inte blev exakt som jag ville - jag hade tänkt få till en blank silverbotten med stora silvriga glitterflarn överallt a´la winter wonderland, men det sket sig och jag hittade inte lacket jag ville ha överst - och när jag lyckats repa det, stöta till en kant och bli allmänt skitirriterad så gav jag upp. Och då åkte även nageltång och fil fram. De långa, ljuvliga naglarna, ja.. De rök.Fort som fan, och sen blev det lilla som var kvar filat, oljat, insmort, skyddslackat och målat. 
Nu är dom jättejävlarnskorta, glansigt röda med ett guldflarnsglitter över. Ha! I beat the bullshitting!


Jag funderar jättemycket över allt det här, i dessa tider, i oroliga tider, i juletider. 
 Det är mörkt och vilt ute, snö i galna mängder och vinterkläder och röda näsor så långt min schletna syn räcker. Imorn ska dotran sjunga - lussa - i vår kyrka. Det är väl religiöst så det smäller ordentligt? Varför är det ok med Lucia I KYRKAN/skolan/ålderdomshem/osv men inte med juliga psalmer och nån fin bön här lr där, kanske kanske? Jag är inte särskilt bibelreligiös. Inte mkt alls, faktiskt. Jag har mina egna idéer och får brinna i helvetet om de andra får bestämma. Men jag gillar Lucia och Jul, ändå. Och ska vi nu vara såna så är firandet vid jultid så väldigt mkt äldre, än Jesus, alltså. Men julemys i kyrkan är fint, det ligger en särskild känsla i det, och kunde jag, skulle jag mer än gärna besöka andra religioners olika sorters firande, bara för att få vara med, uppleva, dela och njuta.

En pojke som ville bli Lucia i sin skola fick efter mångt och mycket vara med i lottningen. Hans namn blev inte draget, tyvärr, men jag är glad ändå, han tog ett stort steg, och vann stort.

Neh, nu tappade jag hälften av vad jag grunnat på under dagen.. Fick med det väsentliga, eh? 

Hanna (ja, ni vet hon den grymma radioprataren i p3) har ett eget tvprogram på svt1. 
 Och det är fucking AWESOME! Ville bara poängtera det. Serien heter "Jakten på det perfekta livet" och finns på svtplay.

Nu har jag tomtar på loftet.. höh, nej, men i alla fall i både kök och vardagsrum. Är faktiskt impad av mig själv! Och granen är uppe, och färdigpyntad och ja, jag antog rollen som sadistisk general och jagade bort mina kids och flyttade runt på lampor med en anal exakthet, valde ut julkulor och trasslade ut glitterbollar. 
 Och för en gångs skull, så är det enda som skär sig lite i granen är nåt grönt..
 Det är första - FÖRSTA - gången jag inte låter ungarna göra vad fan dom vill. Och jag är supernöjd. 
Barnen är glada dom också, men dotran påpekade att nästa år är det deras tur att bestämma hur granen ska pyntas. Heeeelt lugnt! Fortfarande, jag vann! Den är fylld av ljus, silverglitter, silverkulor och silverhjärtan.. Och Nån röd pryttel och tomte här och där, för deras skull. 

Kan jag få en karl i julklapp? Så jag kan ha en anledning till att inte orka jogga runt och ovant plocka med julpynt, värmeljus (fast värmeljusen hanterar jag som en boss.. Och självklart rökelsen... Mmmmhhh) och tomtegubbar. Allt kommer säkert gå sönder innan nästa jul ändå, dafuq. Men ja.. Det är mysigt. Tantvarning.

Kollar Kobra lite rå, så jag blev lite seg med bloggishet, dags att runda av, dricka vatten, insupa nikotin och läsa lite. Sen.. Sova sova sova och drömma naughty shit om läckerheter. Jag har hornyhaunting på vinden, pms.. lol. Need I say more? Like clockwork, every month.

Jeje, pusshej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar