03 oktober 2011

Jag drömmer om en annan dag.

Jag drömmer om när jag kan vakna varje morgon, utvilad.  
Jag har sovit som ett jävla rövhål i flera veckor, månader, år, årtionden.. Det går upp och ner, och just nu är jag så nere i en ond pöl av sömnlöshet och trötthet, irritation och en sån där känsla av att hela jävla skiten kan dra åt helvete och odla peppar.. Där nu pepparn växer. Det hjälper ju inte att jag behöver bränna pengar på kläder, heller.. Jag kanske borde starta en ~skänk kläder, pengar, några kramar här och där och en jävla massa kärlek till denna kvinna::inflika bild på moi::Hon behöver´t-grupp~ på facebook?
 Man är sin egen lyckas smed, right? Så.. Varför är det så jävla omöjligt för mig att klara av det då? Sömn är en gåta, lugnet likaså. Det jag lärt mig är att min hjärna går i slow motion, inte hyper i 180/h, som de flesta tror om adhd-hjärnor. Det är där hyper´t kommer in, hjärnan kickar igång och mosar på, för att orka hålla igång helt, så inte jag dimper ner på röven och sen sitter där, orkeslös. Som att hjärnan producerar sin egen energidryck! WTF! Kan den inte producera lugnande, insomningsmedel och ljuva godnattvisor, va? 


Läste iaf nåt intressant om hela den här svängen jag är inne i och halvt vräker mig i, gottar mig i, och förfasas av. 
Och det som är riktigt störigt ÄR att folk och fä -tror- att dom kan något, ofta mer än ytligt, om adhd. Men... nej. 
http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/02/kunskapen-om-neuropsykiatriska-diagnoser-m-ste-b-ttras

En helt jävla underbar människa/blogg som satte huvudet på spiken.. Såhär - EXAKT - såhär, känner jag mig.. ungefär varje dag.

http://hyperboleandahalf.blogspot.com/2010/06/this-is-why-ill-never-be-adult.html


Jaja, nog om det nu.  






Det där är ungefär hur höstpepp jag känner mig just nu!


Jag vinner aldrig något, i tävlingar, lotton, nothing.. Men idag fick jag ett sms, där jag ombads ringa upp snarast, pga vinst i lotteri. 
 Bakgrundshistoria: Jag skrev upp mig på Ica eftersom man kunde vinna 600kr i matpengar!
Det var inte matpengar jag vunnit... 
 Håll er för skratt nu; jag hade vunnit "startavgiften, rundtur och infosamtal" på gymmet IRONSPORT.....~andepaus~ Jag är.. wow.. finner inga ord. 
Höll på att skratta ihjäl mig när jag lagt på lurn med tjejen som så glatt både grattat, bokat in mig och peppat, informerat om priser och adress.
  Jag VET var det där stället ligger! Det är ett dygnetrunt-öppet gym, 
det ligger mitt emot MAX (hamburgerrestaurangen) och det är hysteriskt välpumpade muskelknuttar a´la UFC som tränar där.
 Jag är alltså inbokad på ett infosamtal/intro/roundtour på Ironsport!
 Nu får ni skratta.. Jag är en coladrickande, stillasittande, knubbig, matglad, rökande, slöande, smått apatisk ironist till kvinna... Helt jävla fucktabulous!
 Jag kommer dra dit, så jävla självklart, och ha precis så mycket självhatande ångest som vem som helst skulle ha.. och samtidigt dregla ner karlarna i spänn-linnen och mjukisbyxor som står där svettiga, helrakade huvuden och tredagarsstubb... OMG..
 Det där är.. i motsats vad många kan tänka.. inte en jävla morot!
http://ironsport.se/om-ironsport/

Ok. Då går vi vidare.


Vad fan var grejen med den sjukligt enorma träkaninen i Örebo?? Den sågades ner idag.. Råkade glutta på nyheterna i fem minuter, ungefär.. Och detta var vad kontentan av lokalnyheterna var.. Sorgligt? Mjaeh....




Och så måste jag ju ta en hutt cola och fira mitt hår! Det har alltså varit ett katastrofburr i säkert två månader nu, (jag försökte bli blond.. platinablond.. över sommaren.. fick ett psykbryt när det gula i längderna ALDRIG gick ur, försökte färga det rött UTAN att förpigmentera, och såg efter det ut som ett jävla rosagrått tuggummi i huvudet, längderna var miserabla och tog inte åt sig nå pigment över huvud taget..shiiit.. ångest, nån?) men efter att ha fått hjälp av en underbar frisör, klippt mig, mått skit och gått i mössa jäääämt och ständigt...som t.ex att jag somnade med den på.. jisses.. Så tog jag än en gång saken i egna händer och hoppades på nåt annat än katastrooof.. avfärgade den röda utväxten, och la i en ljus koppar-färg. Och lyckades! Så nu har jag beställt en underbar pigmentbomb, det är en vårdande inpackning med färgpigment i, i stark koppar-orange ton!!! Och tänker fan hålla mig till det, ett bra tag. PHEW!
Jag har varit sååååå nära att köra en Britney och raka av mig mohawken, så jag är väldigt, väldigt, väldigt tacksam.. att jag slapp det. Jag kan ju aldrig ta ett steg tillbaks och säga "nej, gumman lilla, andas och ta det lugnt, låt det vila, gör´t inte NU!".. Jag måste alltid GÖRA det jag får för mig, impulsiva psykryck och allt!
Tacka gudarna och youtube, och min ljuva Pooz (bff) som kommit med råd, stöd och roade lol´s!

Dags för vädret på tv4!

Ha en skön höstvecka, ppls! <3

1 kommentar:

  1. Ååååh.. hahahahahaha! Älskooo!
    Så -jävla- Bra! Gudars skymning så skoj!! :D
    Jag borde fått följa med!! Du och jag - pust, flås! Fab! LOL!
    Och du.. Me love dina ord! Och dig!
    Puss!

    SvaraRadera