11 januari 2012

Att göra eller inte göra.

Jomenvisst, serru. 

Det här med den där brillianta idén jag och min Pooz hade går inte riktigt i stöpet. Vissa dagar tycker jag det är ett både intressant och kul projekt, andra dagar (som idag) så känner jag mig bara blåst, ointresserad, inte ett dugg "på". 
Ord att lägga till den listan;
Oinspirerad. Osnygg. Skärrad över min egen otillräcklighet.
En jävla massa O-ord. 
Och det är ju varken positivt, produktivt eller pepp.
P-ord är alltså mycket bättre?
Peppar. Penis(!..klart positivt om man har tillgång till en..bah!)
Park. Pop. Pank. Petig. Pillimarisk. Pissig. 
Ptja.. Det är väl lite pö om pö, det där, antar jag.

Jag borde göra en massa skit idag. 
Ringa samtal och boka tider, fixa räkning(som min jävla handläggare borde hjälpt mig med, redan.. fan vad jag ska bli rik och köra upp foten i hennes torra jävla röv. Snart.), boka tvättid.. Har mer lust att gå och ta en nap, peta navelludd, kolla på Californication.. 
Sova. Jag sov helt ok inatt, faktiskt. 
Helt ok, men det måste bli ännu bättre. Det SKA bli det.
Basta! 

Ååååååhhh... basta.. fyfan. 
Med sköna människor och överdrivet mycket öl. 
Fan, jag måste bli barnledig snart. 

En sak som är ett p-ord, 
(ja, förutom porr, pinuppa, pilsk, kom jag på hah) är ju positiv.
 Jag är faktiskt positiv till min lugna viktnedgångsstart.

Jag känner mig hälsosammare, kroppen känns gladare och även om sockersug, väder(snön är borta, det regnade hela natten, 
solen skiner faktiskt.. Men ändå. Vad fan!),
 kyla och trötthet drar ner humöret en del så känner jag mig ändå glad över att faktiskt tagit beslutet. 
Dricker kopiösa mängder kaffe, kan inte hjälpa det,
 men det är bara med mjölk, inget socker!
 Har nog varit kaffesockerfri i över två år nu! 
WOOT!

Mitt andra lilla projekt, min lilla baby, 
är fortfarande i sin linda, men jag funderar en massa på´t, 
och det kommer ta ett tag att få ihop allt, 
men om jag får göra som jag vill,
och det hoppas jag verkligen, så kommer det nog bli jättebra. 
Jag har fina människor runtomkring mig att fråga om råd, 
få stöd och pepp av, och bara ventilera och få ur mig allt över.
Nu ska jag bara försöka göra en ordentlig lista..
Vart la jag det där jävla blocket nu då? 
Kidsen har säkert snott det och ritat i hela.
Jag är värdelös på listor. 
Jag kan ju skriva dom, men tappar jag inte bort den så blir jag överväldigad av alla måsten, och låtsas som att det regnar. 

Jag undrar om vårbubblan är på väg att spricka, jag menar,
 såhär illa har det inte känts på länge,
 och det är fan inte bara ägglossning.
 SÅ lång har jag inte. Och det gör mig lätt betänksam.
Har jag lust att ge mig ut? Försöka? 
Mjae.. Det är väl gulligt, tankegångarna korsar varandra, dock.
Och jag vet hur svårt jag har att bli kär.
Att ens försöka tänka tanken får det att surra i huvudet! 
(Och sen att jag har vissa tvivel på min egen sexighet just nu, i den här kroppen, gör det ju inte direkt så jävla mkt enklare. Hm.)

Nu blippar det i min telefon. Comviq? lol.

Fick i mig en god kopp välling med kanel.
Så nu förtjänar jag en kaffe. 
~strålar ikapp med solen~ 

Igår filmade jag mina kids när dom kollade på 
 Marodören röjde loss så jag trodde han skulle ramla ner i golvet
 (han värmde upp med att dansa runt till 
Looptroop Rockers – On Repeat och var hur jävla söt som helst) 
och dotra sjöng med med hennes stjärnklara, ljuvliga röst.. 
Marodören sjöng med i Swagger, han också, och jag dog.
 Så skööön! Min finfina kille! 
(Han stod för övrigt och fetdiggade
 och spelade luftgitarr till Rob Zombie imorse; sjukt bra smak!)
Jag blir bara mer och mer bubblig av kärlek till dom där två, för var dag som går.


Nu har jag laddat kaffebryggar´n, badkaret fylls långsamt
-ångande hett-
med ljuvligt väldoftande kamasutra-oljor 
och jag tänker faktiskt bara slappa och fräscha upp mig.
Bara jag hittar "Samtal med Gud" (bok) så blir det perfekt!

Har en fetskön bild att dela med mig av innan jag går, bara.

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar