28 januari 2012

Film, snor och sömnlöshet.

Jag har varit sjuk i evigheter nu, känns det som. 
Den kom smygandes. Och sen, med en jäkla smäll, så slog den till. 
Bacillen. 


Låt mig nu klargöra detta. Jag är emot allt vad gnäll och bitchande över förkylning osv heter. Verkligen. Men vad jag har gnällt! Holy shit! 


Hade jag kunnat få ett ansikte på bacilljäveln som attackerade mig hade det där ansiktet varit gult och blått och väldigt ledset. 
Jag säger då det. 
 Jag har knappt orkat ur sängen på en vecka. Hostar fortfarande som en idiot, snorar äckelskitvider och önskar mig bort bort bort.. Jag var svinsjuk över min födelsedag, vilken grej. Men min fina Pooz med son kom över med choklad, bok, blomma och en massa kärlek. Förlåt om jag smittade er!:(


Jag har hunnit ikapp den senaste, femte säsongen av Cali, jag har filat av desperate housewives och grey´s anatomy, jag har kollat på ett antal skitfilmer (och några bra, som den nya med George Clooney, han är ju för jävla sketasnygg och grym) och nu senast ikväll, en film på tv, faktiskt! Den heter Solisten, kolla upp den på imdb och se den. Jamie Foxx och Robert Downey JR är helt underbara... 
 Nu börjar Tears of the sun, men jag vette fan, jag satsar hellre på en dålig skräckis. Då kan jag krypa upp i sängen och slöglo, som jag gjort varenda kväll/natt nu i veckan. 


Jag önskar jag kunde mörda dom jävla bacillerna, gärna med ett överskott av whiskey, vitaminer, proviva och sex. Tack! Men nej, det enda jag har hemma av den kuren är vitaminbrus och proviva, och hur upphetsande är det? 


Sömnen har det varit si och så med (surpriiise) men jag är inte kinkig, har legat och vilat så jävla mycket dag ut och dag in nu så jag är trött på ryggläge. Ha. Tänker inte ens dra den tanken fullt ut, då blir jag väl deppig också. 


Jag fick min första utomstående-kommentaren här på bloggen också, såg jag. Vad stolt jag blev! Det var ju faktiskt ett inlägg som det brann i fingrarna på mig när jag skrev som blev uppmärksammat (och inte för att det var ett missat stavfel i texten haha) så jag bockar ödmjukt och stort fånigt leende! Nu ska jag bara snyta mig en gång till. 


Jag har saknat att skriva, märker jag, men har inte orken att stirra på skärmen för länge, så jag ger strax upp. 


 Är lite lätt bitter att min träningsstart blivit uppskjuten, och jag kunde inte gå på min aromamassage i onsdags (på min födelsedag) eftersom jag låg som ett kvidande roadkill i sängen och mådde pyton. MEN, nu ser vi framåt, koncentrerar oss på att snyta ut/hosta upp skithelvetet och riktar blicken framåt, har ju nästa vecka på mig, och har fått massagetiden ombokad till torsdag.
 Du kan ju gissa om jag är fetpepp på den, ellerrrr!!! 


Mitt hår tänker jag knappt uppdatera om. det börjar växa ut lite, men jag b o r d e klippa av allt det fulrosa slitna. Men jag kan inte.
 För allt i världen, jag pallar inte fyra månader till med en mamma-frisyr. 
Min mamma var urläcker i den frisyren, men jag känner mig som en utstuderad mupp. Punkt. 
Tvekar om jag ska avfärga det fint chiliröda och tona det chokladbrunt, och sen unna mig löshår i slutet på feb. Vi får se, jag har beslutsångest så det heter duga. Pfffft! 


Har jag en jävla otur så blir kidsen sjuka. Jag märker redan att det tilltagit i snuvan och tröttheten, så det blir att kurera dom ordentligt under helgen. Vi har inte tid med det här kalla snorbergskriget! Vi vill vara pigga, friska och vara ute och åka pulka, göra snögubbar/gummor/djur och snöänglar/lyktor! Sådetså! 


Nu ger jag upp svamlet, och ska försöka undvika att fastna i tears of the sun. 


Jag hoppas ni håller er krya där ute i kylan! 


Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar