23 januari 2012

...och så var det måndag.

Jag har insett att bloggandet inte sker särskilt mycket på helgerna. 
Jag får försöka skärpa mig lite där!


Det är måndag.
 Det betyder för det mesta dålig sömn natten till, trött mamma som mest segar och muttrar och önskar hon kunde få ta en tupplur utan att ha ångest över att försova sig till dagis. 


Men inte idag, fan i min låda. Ha!


Nu sitter jag och röker en mentholcigarett(right is the way ta go!), 
halvtittar på P3 Guld, väntar på att tvätten nere i tvättstugan ska torka och ptja, är ganska nöjd med förmiddagen.


Hela den här helgen har känts dimmig. Det k a n ha att göra med att jag känner mig sjuk som ett svin. Så det hände inte mycket, förutom mys med ungarna, pulkaåkning(ja, kors i taket, det har äntligen kommit lite snö!) och filmmys med Mims(vi kollade på Precious, den var sjukt fin, och lite sådär gråtjobbig).


På söndagen låg jag och segade halva dagen och ungarna mina var hur söta som helst och lekte och myste med varandra, fixade en eftermiddagsmacka till mig och bara fick mig att vilja äta upp dom lite. Jag kände mig som roadkill, huvudet höll på att sprängas långsamt och halsen kändes tjock som sirap med gammalt dun i. 


Idag gav jag dock fingret åt bacilluskerna. Efter att ha dragit minimarodören till dagis i pulkan så trallade jag iväg till ica och handlade hem lite nödvändigheter, toapapperet är guld värt. 


 Jag har tryckt i mig vitaminer och echinagard halvvägs till helvetet, små mängder kaffe, mycket vatten och några halstabletter. Fick i mig lite frukost, till och med. Iaf nästan, en halv mugg yoghurt. (jag vet. men jag tänker äta en ordentlig lunch!)


Sen tog jag tag i skiten, dammsög vardagsrummet och fick ett produktivitetsryck, så jag möblerade om helt och hållet här inne, dammsög lite till, sen nån vända till i tvättstugan, och sen, om jag orkar, ska jag släpa ut min säng. Japps. Jag ska flytta ut i vardagsrummet. Kidsen trivs med att dela rum, men det är övertrångt för dom, och med leksaker, möbler och skit så är det nästan omöjligt att hålla det det minsta organiserat. Jag skulle vilja flytta till en fyra, men eftersom det inte kommer ske inom överskådlig framtid, och eftersom jag bara sover i mitt sovrum, så får Mims flytta dit istället! 
 Banne mig, Det här kommer bli finfint!


Nu börjar jag känna av tröttheten, har suttit still lite för länge, tror jag. Men bläh. Halsen värker, och jag har varken tid eller ork till att bli skitsjuk. 


Jag måste hitta mina underställskallingar. Vette fan vart dom tagit vägen, alltså. Tröjan har jag koll på, men det är ju underdelen jag behöver. 


Nån mer än jag som tycker det är lite pinsamt att Sossarna och Juholt bara skapar skvallerrubriker istället för att faktiskt leverera en grym, tajt politik? Enat parti? Kom igen nu!! 


Jag kan inte påstå att jag känner mig lockad att stanna ute hela eftermiddagen med kidsen och åka pulka, jag tror faktiskt att min brinnande energi håller på att sina, och jag får klunka i mig lite gottig c-vitaminsbomb a´la juice och klura ut nåt mys att göra inne istället. 


Dom K A N ju faktiskt få fixa till sina rum, om jag nu får arslet ur vagnen och orkar släpa ut madrasserna! Babysteps, right? 


Kaffebryggarn ropar på nyladdning och lunchen känns som att den borde bli gjord. Hare gött så länge då!


Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar