16 januari 2012

Gäspande måndagsmys.

Jag har hamnat i en sjukligt farlig matkoma,
 en sån där som gör att lutar man sig tillbaka i soffan och gosar på barnen 
i mer än tre minuter så nickar man plötsligt till,
 dreglar lite och sussar tungt..
 Lyckligt omedveten om ungarna som först petar en i ögat,
 slänger en kudde i ansiktet på mig, ger upp och sticker iväg och busar.

 Jaaaagskaintesomnajagskaintesomnajagskaintesomnajagskaintesomna..


Produktiv måndag, annars. 
Fick en massa skit gjort på förmiddagen, 
även om jag önskar att jag fått sova ordentligt.
Jag kanske somnade vid tvåtiden, och vaknar av en "eager beaver";
min ljuva son. Han är en sjusovare, precis som sin mor. 
Han vaknar aldrig före mig! 
Jag får panik, tänker att jag försovit mig,

 kravlar ur sängen och hastar in på toa, kissar,
 blaskar av mig med kallt vatten, fryser ihjäl, klär på mig, 
stirrar planlöst på sonen som glatt sitter på min sängkant,
inbäddad i mitt fortfarande varma täcke.
Jag hoppar runt och försöker få på mig en strumpa
(fortfarande i zombie-mode), dundrar ut i köket för att slänga på 
kaffebryggarn och slänger ett öga på klockan medan jag tänker att fan,
det ordnar sig. Då är klockan kvart över fem på morgonen.

Kan någon säga folkilsk, skitsur mamma? 
Jag muttrade nån ful svordom, slet av mig luvtröjan, gosade ner mig i sängen igen med stränga order till marodören om att bums somna om. 
Han var inte med på noterna, om man uttrycker det milt. 

Jag fick  iaf en timme sömn till, tror jag. 

~milt sliten, trött mamma deluxe~ 


Jag bligade under tystnad på mitt hår idag. 
All toning har nu gått ur, förutom den där grådaskiga
 tuggummirosa färgen i längderna. 
Färgen i resten av håret sitter finfint. 
Jag vill åter igen köra en Britney, 
och funderar på att klippa mig istället, göra en avfärgning(igen..)
 och lägga i en mjuk, härligt chokladbrun toning.
 Bleh. 

No further comments.

Be en bön för att jag lyckas somna till i bra tid ikväll!

Tack för mig. Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar