10 februari 2012

Pappa agerar på dotters respektlöshet.

Facebook i all sin glorifierade ära. 


Men när det kommer till barn och ungdomar på facebook, och hur dom beter sig ~alltför ofta~ så ställer jag mig stenhårt på alla förbannade föräldrars sida. Skulle min dotter någonsin i framtiden blocka mig från hennes konto, så kommer hennes datorprivilegier ryka lika fort som en stinkande fjärt! Så enkelt är det. Fram till att hon fyller 18 år, så är jag en blodigel som inte kommer ge upp, och jag är ansvarig för vad hon än får för sig att pytsa ut i etern.. Så full tillgång is a given, annars plockar jag bort kontot och hon kommer få lära sig ännu mer om agerande och konsekvenser. 




Engelskspråkig artikel om pappan som gav gensvar på sin dotters fb-post.

Om det nu skulle vara så att artikeln inte går att se längre, så kommer videon här. 




Jag tycker han är dödsskön, klockrent gensvar och föräldraskap på topp! 
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar