10 februari 2012

Feber, smörgåslyx och muskler.


Jag är trött. Tom i skallen och inte  särskilt pepp. Vad göra med en helg där man helst hade haft pengar och åkt till ikea (lillkillen behöver verkligen en liten byrå.. det jag använt som förvaringsmöbel åt honom är trasigt, tydligen var den trasig redan när jag fick den.. jävla skitbeteende, man ger väl inte bort trasiga möbler till vänner utan att tala om att det är vissa "skavanker". (Men hon ville inte köra den till återbruket. Man lär så länge man lever. Pfft!)
Men istället får man vända på mynten i börsen för att få till lite accepterat helgmys. Tur att mina kids är glada sålänge det finns glass och kärlek i huset! :)Dotran peppar redan för Gladiatorerna.. Whatever happened to the funk? haha.. Jag vill ju kolla på melodifestivalen! Men nej, hon vill ha muskler, fula outfits och dassig underhållning. Det får bli att livestreama skiten på datorn för tråkmor!


En vacker bild.. Med en vacker tanke. Kom ihåg det, fina människor där ute i etern. Du är som ingen annan, du är unik, och tar du det med dig på din resa genom livstid och lärdom, så är du redan rik och välsignad. 


Nu ska jag mumsa i mig en ciabatta med kotlettpastrami på(man hittar dom grymmaste reagrejorna när det är kort datum på dom på min ica-butik. Woot!)


Sonen är fortfarande febrig och sjuk, och allt är mitt fel, jag smittade honom med min skit och som en liten fis så får han andra reaktioner av det än vad jag fick. Jag tackar gudarna för alvedonsuppar, vitaminbrus (han älskar´t!..brusarna, inte supparna..) och blåbärssoppa. Och vällingen, såklart. Det är det  han vill ha mest. Men nu bad han om en limpmacka med skinka, så han får lite god pastrami han också! Dags att slänga på andra kannan kaffe, tror jag. Ha en skön helg! 


Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar