09 februari 2012

Torsdag, produktivitet och en jävla massa tvätt.

Det känns som en måndag!! 


Det ÄR torsdag, jag vet. Men jag är aldrig så produktiv och go go go-ig som på måndagar, så det är nåt lurt med just den här torsdagen. 


Tvättstugans maskiner är fullpackade med kläder och skit, halva lägenheten är städad och nu önskar jag mig en liten byrå till minimarodören. Dotra kommer ha den stora i sitt rum, jag får på nåder låna ett par lådor (iaf tills jag klurat ut nåt bättre.. jag måste åka till ikea och köpa såna där plastlådor på hjul att köra in under sängen.. perfa för mina kläder ju!) och jag måste fundera ut det bästa sättet att sortera lillemannens leksaker och kläder.. Det måste fungera.. 


Jag har dreglat något fruktansvärt på sneakersnstuff´s rea-skit, dom har en hel del sköna pjucks det hade varit grymt att inhandla till vårens outfits.. Eftersom jag tänker träna bort fettet (vill inte ens tänka på hur mina inre organ ser ut) tycker jag det är sjukt onödigt att köpa plagg, även om dom är sketasnygga, vad fan liksom, jag tänker inte ha den här storleken för resten av livet. Eller ens resten av året. 


Jag är inte det minsta intresserad av amerikansk fotboll, så att kolla superbowl var väl inte direkt lockande. Jag plockade dock ner Madonnas uppträdande, det var ju ett måste att se. Tyvärr var typ halva numret som att bita i ett surt äpple, det var riktigt trist att se. Oavsett vad hon sagt om att hon jobbat hårdare på det numret än på något annat, någonsin.. Det väcker väl snarare en del frågetecken! ;) 
 M.I.A och Nicki var dock grymma, och ätbart läckra.. Madonnas nya singel får mig knappt att höja på ögonbrynen, visst, den är lättsmält men kom igen, den går ut på att alla älskar henne? C´mon!!! 


Sista numret körde hon dock med Cee-lo Green, en big finish, och som alltid så får "Like A Prayer" mig att rysa från hårbottnen ner i tårna.  Hon var bäst när jag först föll för henne.. Kommer fortfarande ihåg hur jag nästan grät av glädje när jag fick LP´n "Like a Prayer" när jag var typ åtta-nio år, jag var ju en minimänniska, liksom! Hon kommer till götet i sommar.. men ärligt talat så skulle jag hellre åka ner och shejka bootey på metaltown. Stålhättakängorna kanske grävs fram hahahahaaa.. Det var inte igår! Men på festival så funkar det bäst, ingen mosar ens tår och man kan ge en tjyvspark på dom jävlar som försöker. *insert evil wicked grin HERE*




Ok. Ett bra tag senare. Har varit några vändor till i tvättstugan, stått och hängt tvätt i torkrummet (om jag nånsin blir desperat nog efter en sauna så kan jag alltid sätta mig där med några bärs.. man lär ju bli pissfull på cirka två sekunder!), hållit kidsen något så när på gott humör.. Marodören ville t.o.m följa med ner och hjälpa till, istället för att ligga i soffan och slappa framför bompa. 


Jag har funderat på en sak. Jag gjorde min sexuella debut när jag var femton (ugh, det hade ju kunnat vara med en mer värdig partner, men hur många får sin befläckelsestund dom drömt om?), jag är 29 år fyllda nu, och det var alltså 14 år sedan jag påbörjade min sexuella resa.. Om man nu kan uttrycka det så. Hah! Jag tänker dock inte nämna sist jag hade sex, men det var inte en direkt värdig upplevelse det heller. 
Jag känner att det är dags snart, nookie, here I come! 
-lol- 


Och på tal om nookie, så blir jag barnledig om några helger.. woopdyfuckinhoooo!!!! Jag ser fram emot det redan.. Grooming, långt bad, vin, partaaay och en sjukt lång sovmorgon är redan inplanerad. 
Kidsen ska till styvmorfar med fru över helgen. Dom kommer nog uppskatta det lika mkt som jag, det är jag säker på. Dom brukar bli bortskämda med typ badhus, skojland osv.. Plus tacos/pizza och annat gotteri. Det är bra att dom får lite tid på sig att faktiskt sakna sin gamla mamma! 


Snart är det näst sista vändan ner i tvättstugan (orkaaaa......)... 
Bompa är på tvn, Johan ser likadan ut som för 20 år sen, och jag slurpar i mig dagens sista kaffe. Känner mig rastlös och skön samtidigt, vilket inte direkt är lättolkat. Pfft. Ägglossning, deluxe? Bah. 


Det är outlet-priser på happyhair. Deprimerande? Ptja, när man tänker att jag har kort, konstigt, banankola-tonat hår.. Så.. Keep on dreaming, lass! 


I´m out. Pusshej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar