29 mars 2012

Det här med privatheten...

Jag har funderat en jävla massa på det här. 


Och jag vette fan vad jag ska göra. HUR jag ska göra. 


Med allt äckel och alla idioter som finns, både på internet och i verkligheten, så har jag verkligen hållit min blogg helt blank på personliga bilder. Det finns inte en enda på mina ungars ansikten, inte en enda på mig själv, heller, för den delen.


Men vad är jag egentligen rädd för? Att bli dömd? Bedömd? Följd? Ogillad? Kritiserad? Stalkad? Är jag så jävla spännande, eller vad? Jag vet vilka jag tänker på, egentligen, det gör jag verkligen... Men jag predikar "UPP TILL KAMP MOT RÄDSLA" non stop... Och låser mig själv, ändå, genom att påminna mig själv om de som jag har jobbig historia med.. 


Det börjar kännas som att det är dags att säga FUCK YOU! 


Jag vill ju dela med mig av min vardag, av mina kids, av min värld, mitt huvud, mitt, min, detta hörn av verkligheten som den är. Osminkad, ärrad, riktig, ibland smutsig och ganska jäkla vacker, utan att få det att låta bättre på något sätt. Ska jag hålla mig ifrån det, sätta spärrar och fälla ner bommar.. För min egen skull? Jag skyddar mina barn ändå. Jag vette fan. 


Egentligen är jag inte rädd, överhuvudjävlataget, att folk och fä ska läsa, se, få reda på. 
 För sitter DU och dömer MIG, så är ju inte det mitt problem. ALLS, faktiskt!


Men jo, det tål att tänkas på.


För övrigt så vill jag verkligen få händerna på CRYBABY, nån som kommer ihåg den? 
 Helst gratis, förstås.. Jag är en fattig jävel som måste hålla i kronorna och lägga dom på sånt som är viktigt. Och så är jag jättesugen på filmkväll med vin och Rocky Horror.. Lovely!




Haha.. På tal om att införskaffa det som är viktigt. Jag har nu äntligen köpt mig ett par träningsskor. Hittade ett par fantastiska, på Stadium Outlet! Ett par vita/lila puma, som passade mina mongofötter perfekt! Vilket jävla gliiid! Och det är barnskor, fast upp till min storlek, så dom blev billigare också. WOOOT!!! Billigt är bra. Och på måndag blir det svett! I mina nya skor! *nynnar på "jag börjar nästan sväva.. I mina gyyyyyllene skooor"* Jaa, herregu! 


Mims var hos tandläkaren idag, det var hennes tur nu. Tacka gudarna att jag överkommit min värsta panikångestmördandeblödandesvettkänsla när jag kliver in där. Ingen kommer slå ner mig i stolen, binda fast mig, plåga mig och slita ut mina tänder  utan bedövning, med en grov tång.. Spräcka mina läppar, mungipor, osv. 


Hon fick några tänder plastade. Superbra skydd, hör jag från alla håll, så det blir nog bra med det. Hon ska tillbaka om ett tag för att plocka ut en rotrest som dom lät vara kvar efter operationen, av nån skum anledning. Dom kanske inte hann. Don´t remember. Don´t care. Men nu ska den ut! Super! 
Och jag är så jävla stolt över henne, för hon har sett min ångest när jag skulle på akuttid, hon veeeet hur jävla mycket jag "ogillar" tandläkarn.. Men inte hon, inte! Jag bockar och bugar inför din visdom och styrka, fantastiska unge! <3






Nu är det dags för en fet kopp starkt kaffe, den där tröttheten medicinen levererar är inte att leka med, jag höll på att avlida imorse.. Det intressanta är att den ändå inte gör det lättare för mig att sova på nätterna, det där med att kunna varva ner är ännu ett mysterium.. Så en eftermiddagslagd powernap hade inte skadat. Wishful thinking, jag har tvättstuga idag! Pfft! 


Ha en fin dag i sol/regn/vind/rusk!


Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar