28 april 2012

Dagens intelligenskvot går INTE till Kissie.

Nyheter 24´s uppmärksammade artikel om Kissie och hennes brors video.

Kissie polisanmäld efter hot mot reportern.



Det jag ifrågasätter allra mest är alla dessa intelligenta bloggare jag läser, som gett creds till henne. Sagt att de beundrar henne, hennes stil, hennes sätt att göra "sin grej". Vad är, för det första, HENNES grej? Att frenetiskt svälta sig själv och kopiera stil av varannan utviksbrud? Att sprida nazistpropaganda? Att spraytanna? hahahahah det är misär, och jag pallar knappt tänka på´t. 


Ptja. Jag ger inte Alexandra en stjärna i kanten. Jag skulle ge henne ett långt, avslappnande bad, en kotknäckare och en terapeut som är expert på utseendefixering och besatthet av plastikkirurgi (samt en dutt narcissistisk störning, men det har väl de flesta modebloggare, kanske.. ehheheh. Kastar inte sten i glashus, iaf!) Pilutta dig, Kissie, kanske kommer förhoppningsvis alla stackars små fjortisar som beundrar dig lära sig, och inse, att du inte är mer än en osäker, kroppsfixerad, ganska vriden brutta. Med nazistiska åsikter. 
 Hon behöver en jävla realitycheck. Och lite mindre bronzer.


Nu kastar jag in handduken för idag, har varit både produktiv, nyttig och go. Käkade supergod kvällsmat; basilikapuckar (som jag sörjt i evigheter att jag aldrig hittar längre, men tack Coop! Äntligen!) med het, kryddig sallad och en klick turkisk lättyoghurt. Mums! Nu myser jag ner mig med dotra en stund, sen blir det film och säng. 


Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar