28 april 2012

Musik, dans, luft.

Jag sitter och tittar igenom så många fantastiska klipp på youtube, So You Think You Can Dance är gyllene pepp, och det lyfter mig och får mig att både le, gråta, andas bättre och jag älskar dansen, känslan, koreografin, koreograferna, dansarna.. Budskapen. Domarna. Det är kärlek. Här är ett av mina all time fave-klipp.




Jag äger inte rättigheterna till denna video, såklart.


Sen andas jag lite till, lyssnar på soulful soulfood, musik... Som t.ex:




Musik, dans, sång, luft, kärlek. Så enkelt är det. 


Jag tar mig nog en kall öl, insuper lite mer gyllene, flytande livsglädje, sen blir det en rulle och säng. Men hörru, it´s been another good day today. Even with the tears. Och MensMorran kom förbi, tacka gudarna för det. Lugnet infinner sig. Tack. 


Jag ska få recept på insomnings och ritalin, så får vi se vart det bär hän. Denna gång ger jag det fan inte lika lång tid, men det kommer förhoppningsvis inte vara lika jobbigt denna gång, det har varit många positiva röster som lyfter denna medicin, från de som inte klarat av concertan. Sen ska jag till läkare för att diskutera mina sömnproblem, jag har fått pollenmedicin utskrivet till både mig och marodören nu, dom hämtas ut på måndag. 
 Det går bra nu.


Och så har jag köpt mig en cykel. Idag! 
 Träffade den supertrevlige säljaren vid ica, köpte den, gled in på ica, köpte lås och bröd, sen ut igen, hemåt med cykeln (nu behövs bara sits till sonen så är vi ready to GO!), tog kidsen på en skön långpromenad och bjöd dem på en burgare. När vi skulle hemåt ösregnade det, det blåste in på nolltid och jag sörjde sorgset solen och den numera dyngsura tvätten som hängde på min tvättlina på balkongen. Men vi roade oss kungligt, och lyckades ta oss hem utan att dränkas. Härligt!


Mångt och mycket må behöva hantering, men det är en ny vecka snart, och nu tänker iaf jag ha en underbar helg med my offspring! 
Nu nattar vi oss med några toner..











Jag filurar nog mest här nu. Men några sköningar måste jag ju bara... Dela med mig, alltså.










Ja jo förresten. Har ni gamla barbies liggandes så kan ni ju alltid bli kreativa, for fuck sake, jag menar, en massa högklassig plast liggandes sådär brukbart, det är en SKAM att det inte kommer till bättre användning! 




Och sen snubblade jag över denna, och den är bara så fantastisk, och så jävla BRA! 
Så.. Vassego, här! Njut! Och ja, allt ÄR möjligt! Sådetså!! (Säljer in det hos mig själv lika mkt som jag gör´t till dig... Bara så du vet.)




Pusspussnattihej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar