13 maj 2012

arsinoe om danskt kvinnoförakt vs det svenska feministhatet.

arsinoes bloggpost.


Jag måste säga att jag håller med, hellre ett tydligt förakt och öppet visat sådant, än ett mörkat kvinnoförakt dolt bakom feminismhat och kritik mot allt som kallas feminism. 


Debatten är uppblossad, smutsig och så jävla ful, och det handlar om allt från armhår till att feminister ska ha stryk och pucklas på (jag tänker bl.a på en viss fb-grupp som heter "Göteborgs feminister behöver ett rejält kok stryk & en jävla massa kuk!!") enbart pga deras åsikter. 


Och går man lite längre, och grunnar lite över arsinoes inlägg, så ser man ganska tydligt vart spåren leder. Och det är i grund och botten ett väl inslaget kvinnohat/förakt. Och jag ser hellre en öppen reaktion på mig som kvinna, än att bli bespottad som feminist - ta det inte fel, jag står för mina åsikter i allt jag säger, tycker och tänker, men låt det vara öppet och ärligt, och döljer man sina sanna åsikter bakom något annat och fegar runt den verkliga orsaken/tanken/upplevelsen... Ptja.. Ynkryggar kommer antagligen alltid vara just det, ynkryggar. Men i dagens klimat så låt oss höja en skål för det öppna, ärliga, danska kvinnoföraktet. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar