31 maj 2012

Den där när man..

Jag känner mig lite lätt modfälld. 


Av många anledningar, egentligen. Jag anstränger mig, med kost, motion och mental motivation, och ändå går jag inte ner i vikt. Jag vette fan varför. Snart kommer jag fan gå till läkaren och ställa en radda jävla frågor. Och kräva tester. Sådetså. Jag vet ju nu att det är strul med min lever, jag har fått diagnos astma, jag har andra problem med kroppen, och jag börjar bli evinnerligt jävla TRÖTT på att det ska vara så motigt, allting. 


Astman går det bra med. Sen jag hämtade ut medicinen har jag bara mått bättre och bättre, och hostade mycket mindre idag, och behövde inte ta så många doser, alls, som igår. Glad för det, iaf! Och jag orkade cykla både idag och igår, med lite pepp av Poozen. Tack, babygirrl. <3 Du är min pusselbit.


Jag sa hejdåochadjö till Anna, min familjebehandlare, idag. Det kändes sorgligt, jag kände mig lite blödig. Vi har ju haft nära kontakt i nästan ett och ett halvt år nu. Men hon såg hur bra det gått för mig, för oss. Hur kidsen frodas och är glada, starka och lyckliga kids. Som det ska vara. Och hur jag bara hittar min balans, mina sätt att få livet att fungera. Hon hade skrivit ner en sak jag sa, när vi möttes i början. Jag hade sagt nåt i stil med att jag var trött och färdig med att jämt kämpa och alltid ha nästippen precis över vattenytan, hur det är tid för mig att få sitta och ro, lugnt och skönt, i en kanot, ta en tur och titta på solnedgången över stilla vatten. 
Jag är så jävla poetisk när jag vill. Synd att det inte är oftare. lol.


Det GÅR framåt. Jag säger inget om det. Men det går så jääävla långsamt. Och jag är lite bitter här och där. Trött på att få ro i motvind. För näsan, den sitter i kanoten den också nu. hahahah. Även om det är motvind, så har det fan mojnat. Jaja. Nog med nuttifuckiskitsnack nu. 


Jag måste hitta lite bra ubsouratuib (det där skulle vara inspiration, jag försökte skriva utan att ens glutta på skärmen.. jag tittar på criminal minds samtidigt lol) till lunchrecept. Det hade varit lättare om jag lagat middag varenda dag. Men för det mesta är det precis så det räcker till oss tre. Eller så äter vi typ gröt och macka. Och jag är inte ett dugg jävla pepp på sallad. Jag vill ha kött. Fan vad hemskt. Måste köpa järntillskott, tror jag. Och proteinpulver. 




Nu tänker jag dregla lite på SneakersnStuff, kolla färdigt på criminal minds,  slöglo på nåt sexprogram på femman eheheheheh (i brist på bättre skit) och sen fan.. sova. 


Greets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar