25 oktober 2012

Dagen idag.

Imorse blev jag sen, men fick fasen med mig min nyligen inköpta kaffetermosmugg. Grymmaste kompisen i världen! Och kaffet rykte fortfarande när jag öppnade upp den på vägen från dagis - I´m inlove! 

Här utanför har det snöat i flera timmar, det är blött och slabbigt och ledsamt. Och SVINKALLT, är vad det är. Det är nu man inser att det är en fail-situation när man vill ut och ta en god cigg i lugn och ro, men istället så fryser jag ihjäl och det tar minuter innan cirkulationen kommer igång igen. Jag tar det med godan ro, jag ska faktiskt sluta. Jag har inte glömt mitt stoppdatum! Såja, såja. Whew! Jag inser att jag måste faktiskt ta itu med den där tanken jag skjutit på - att faktiskt impregnera mina pjucks, och fundera på om jag kanske borde införskaffa mig ett par rejäla vinterpjucks.... Morr. 


Bligar smått irriterat på Fråga Olle, de diskuterar fetisher, och jag suckar, stönar och himlar med ögonen, men kan inte låta bli att lyssna på skiten. Och vad är det för jävla fjolla (den homosexuelle snubben i vänster soffa) som sitter där och grimaserar, förfasas och fånar sig? Herregud. 


Jag försökte mig på de läckra True Blood-naglarna jag mumlat så mkt om på senaste tiden, men har varken rätt färg, eller tålamodet. Har ett tomatrött, ljust, alltså. Och ett oxblodsrött. Alltså rödlilasvart. Suck. Det blev inte bra.. Så jag gjorde om ungefär tre ggr, innan jag blev sur som fan och gav up, for now. I´ll be back. Det blev mörklila med lilaglittriga toppar. Utom höger tumme, den blev vit med lila glitter. Schawuuung. 
På tal om nagellack så överraskade jag min dotter med en grym present, en fin flaska nagellack och ett ljuvligt läppglans från Twilight! Läppglanset heter t.o.m Bella! :D Jag fick en allt annat än ljum reaktion, tackdans och lyckokram! My momma-skills rock, at times. 


Nu ser jag hur värmeljusen jag tände överallt i vardagsrummet tidigare sakta slocknar ett efter ett, jag upptäckte att jag hade glömt balkongdörrn på glänt i ca en timme när jag var ute med barnen,  det var så kallt att jag huttrade och satte igång med ljusplacering direkt. Det värmde dock upp, helt fantastiskt. Tillsammans med några gosiga fleecefiltar, varma gosiga barn och mat, så kom blodet igång igen. Tänk vad en öppen eldstad skulle göra för min lycka! Hej, kompis, ring mig om du har en! 

Jag köpte en halloween-outfit till sonen, en ljuvlig hellång dress i svart med droppärmar, hög krage och självklart en häxhatt. Han fick även en lie, självlysande skelett och en hel bunt spindelväv. This is my kinda thing. Och han var öööverlycklig. Nu har han både dressen, kvasten och hatten. Som han bönat om hatten! Åh, ljuvliga unge! Jag är så jävla lycklig över mina ungar, och tro´t eller inte, oavsett påverkan utifrån (mestadels dagis, dvs.. Och skola, såklart, för den stora) så har jag lyckats lugnt och fint med mina tankar om att barn borde få vara barn, och njuta av det de älskar, leka med det dom gillar, undersöka, testa, och bara få vara. Genus, kallas det visst...

 Nu fattas det bara lite monster-mejk till dotra, så är hallo fixad och styrd. Jag önskar jag fick semestra i usa, bara över hallo... Och få shoppa där... Och festa. Här, i verkligheten, har jag ingen barnvakt, så det är ganska hopplöst. Förutom min födelsedag, så är det här en helg jag längtat efter att gå ut och festa bort i glömska med smetig kajal, utstyrsel och för mkt synliga titties. Simpelt!

Mitt möte idag sket sig, han dök inte upp, jag satt och surade i 30 min och väntade i ett jäkla rum utan syre med folk som luktade inpyrd gammal äckelsvett (vad ÄR problemet, vi har rinnande vatten i varenda lägenhet, kom igen, folk, DUSCHA!!!!! TVÄTTA ER!)  och fick inte ens nåt ut av det. För övrigt så pyr det ju av dödsångest och all livsvilja är dödad och trötthet, uppgivenhet osv sitter i väggarna. Det kallas arbetsförmedlingen. 


Men jaja. Nu blir det en bild, sen är jag klar för dagen, tror jag. 

Puss rå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar