08 december 2012

Ibland blir jag så onödigt kär!

Som när jag tittar på en film.. Jag såg Date Night med Steve Carell och Tina Fey och jag faller totalt för dem båda, varenda gång jag ser dem.. Separat är dom fantastiska och tillsammans, ja, dom briljerar!!! Så mycket har jag inte skrattat, sammanlagt, åt en film, på många år. Till slut satt dottern och skrattade åt MIG för att jag skrattade så jag nästan grät.. Och hon påpekade att det är sällan jag skrattar så mycket, jag brukar mest gråta som en tok till känslosamma filmer.. Och hon har, som vanligt, helt rätt. 

Min dotter är en klok en, förresten. Inga nyheter under solen där, men ändå. Hon funderar mycket.
 Så när vi sitter och småpratar efter kvällsmaten så droppar hon ett sånt klockrent citat. 
Hon sa: Älska mig när jag är liten, så jag lär mig att älska när jag blir stor. 

Hur jävla underbart är inte det? Och så galet sant. Jag har aldrig lyckats bättre med NÅGOT i hela mitt liv. 
 Jag har lyckats lära henne allt jag kan, och mer än jag trodde jag kunde! Nåt bra måste ju hängt med i genpolen och gnuggats av av miljöpåverkan deluxe. Jag behöver nog inte oroa mig så mycket för den där tösen, för hon... Hon är helt fantastisk. 

Ibland blir jag så onödigt kär! Som nu. Jag sitter och mailar med en gammal kompis. Vi har känt varann i så många år, men aldrig varit nära vänner.. Och när han behövde prata av sig skit, så råkade jag finnas där. 
 Nu bekänner han att han alltid tyckt om mig och tyckt att jag är så jävla vacker och fin, men blygheten har stoppat honom.. Och jag smäller av! Jag har alltid, ALLTID, haft en smygcrush på den här snubben.. Sicken jävla tur att han inte märkt det. Hah. Som att jag någonsin vågat hinta. He´s waaay outta my leage, folks. 
 Men han gillar mig. Fan vad läckert! Teeheeee. Nördflinvarning! 
Update: Jag bjöd precis in honom på en slapparkväll med vin, musik och chillsnack.. Han tyckte vi skulle ta en fika men varnade för att han blir tyst när han blir blyg. Erkände dock att en lunchkaffe funkar det med, plus att det låter mindre som ett raggigt sexförslag. Win? Jag vet inte, vi får se. Jag svettas lite.
Update nr.2: haaahaaaahhh herrefuckingguuuud, jag har en dejt! Tack gode gud att jag kan ta mig ett glas vin innan, that´s all I´m saying........


Imorn tänker jag försöka mig på ännu en sats lussebullar. För jag vägrar att ge upp, bara för att första satsen lade sig ner och självdog. Jävla ouppfostrade jävla jästpaket att vara så jävla känsligt, då! Pffft! 

Sen blir det granbygge, pulkaåkning och förhoppningsvis överlever jag utan bulor eller snö innanför brallorna. Här ska det åkas! 

Nu ska jag slurpa i mig mitt glas vin, lyssna på lite finfin musik och gå och lägga mig. Puss!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar