03 december 2012

Something sweet or something strong.

Jag har varit igång hela dagen, ända sen jag rullade ur sängen och masade mig iväg till kaffebryggaren. 

Det har varit första advent, planerna blev kullkastade och E med barnaskara fick stanna hemma med vinterkräk lite överallt. 

Men jag och barnen hade så himla roligt idag! Efter en sen, mysig frukost och kalenderöppning så städade vi i ordning, förberedde pepparkaksbak och pyssel. De ritade teckningar när jag stod och tog hand om disken (och började dagens nedbrytning av finfixade naglar), sen plockade jag lite runt lägenheten, tände ljus och rökelse, tvättade en maskin och ungarna körde vilda danser på vardagsrumsgolvet, just dance 4 är inget skämt! Marodören är ju banne mig KUNG på dansgolvet, han har känsla och rytm och kommer bli så jäkla bra! Mims rockar loss totalt och det märks att hon älskar´t, för hon strålar mer och mer ju fler danssteg hon tar. Min favvo var "timewarp" från Rocky Horror. Såklart! :D

Sen käkade vi mellis, gick ut på snöig långpromenad, gled förbi coop och handlade ingredienser och lite gotteri. När vi kom hem satte vi igång direkt med lussebullarna. Det är första gången jag bakar lussebullar sen jag var barn. Jag är 29. Jag kan tro att jag råkade värma jästen och mjölken för mkt, för dom jävlarna vägrade jäsa. Degen blommade inte upp ett skit. Men jag gav inte upp. Efter utbak och rullning osv så skulle dom jäsa. Igen. Det gjorde dom inte, dom bråkiga gula jävlarna. Dom blev jättevackra, gyllengula med en härlig skorpa, men... Mastiga, bastanta och inte ett dugg luftiga. Jävlarns jävlar. Jag har f.ö nog aldrig bakat med kesella förut, heller. 

Pepparkakorna blev heeelt perfekta, dock! :)
 (Och jättegoda, men skvallra inte, för jag kan ha råkat lova att inte äta nån innan vi kletat på kristyr imorn.) 

Jaja, så lussebullarna var ingen förstagångsorgasm. Men jag tänker fan inte ge upp, för det var jätteroligt! Även om jag pajade naglarna ännu mer.. Och FYFAN vad nasty det är att få smetig deg under långa naglar. Den sitter som berget, och råkar man låta nån skvätt här och där torka in, ptja, då är det bara te å diska, lr duscha. Hah. 

Nästa projekt är att baka till sandwichbottnar, vi ska göra pepparkakssandwich, barnen och jag! Så härligt! 
 Och så ska jag pröva mig fram och baka pepparkakscupcakes! Whoop! Jag gillar´t! Det är dags att hitta den där jävla julprylkartongen nu, den har (eller jag har) försvunnit, gömt sig nånstans. Och ja, jag har letat - överallt. 

Jag var så jävla svintrött vid åttatiden ikväll, när kidsen levde rövare och ville allt annat än att krypa ner i sina bäddar. Så nu, när klockan är alldeles för mkt, så sitter jag och fixar naglarna och kollar på tv4 play ~ Så mkt bättre; Majas dag. 

Jag är lite kär i henne. Jag är jättejättekär i Linda och Olle. Men Maja... Mums. Dreamy!

Första advent är slut för i år, och så fort mina naglar torkat efter nagelbandskräm, myrraoljegnugg och nagelserum (såklart..) så tänker jag ta en dundersnabb dusch och sen slänga mig mellan de heta lakanen.. Eller ptja, snarare iskalla lakan. Men pfft. Det finns liksom inte mkt att välja på. 

Jag behöver en hetblodig karl som kan värma upp dom, och mig. 

Ingen fjumig post-teen, eller en problemkarl med noll självförtroende och noll erfarenhet. No offense, tho. 

Jaja, dags för middagen, nu äre the sounds all the way.

 Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar