28 februari 2012

Tisdag!

Vårmysväder!! 


Jag vaknade upp till snöslask och blåsigt, grått väder. 


Men det blev bara bättre och bättre, och efter att ha droppat sonen på dagis och tagit en lång, skön promenad innan jag begav mig hem för en produktiv fixar-stund, så smög sig solen fram mer och mer, och nu är det nästan torrt ute, och jätteskönt. Så marodören och jag hängde i en lekpark ett tag efter dagis, sen tog vi en prommis tillsammans. När vi väl kom hem så  var jag några fina bilder rikare, marodören var dyngsur och överlycklig (vattenpölar, isäventyr och glädjeskutt i nämnda pölar does that to ya haha) och nu är det dags att styra lite mellis, jag åt en lätt lunch och marodören åt ju jättetidigt, som vanligt, på dagis. 
Han fick i sig korv och mos, och min lunch var broccoli, kokt ägg, en klick creme fraiche med  lite heta kryddor.. chili och cayenne. Sjukt gott, och jag blev riktigt mätt! Så nu är det dags för lite påfyllning, ett ägg till, och lite frukt. Jag åt en supergod smoothie på kefir, banan och kanel till frukost. Och jag dricker mängder av citronvatten under dagen. Känner mig härlig! 




Ska nu posta min första bild av Marodören, ever! Fortfarande hemlig, dock.. haha;)
Han tittade lyckligt på när några killar var ute och spelade fotboll, och där vi bor är det det officiella beviset på att våren är här, kidsen tar sig ut! :) 






Jag har nu fått nästa tid hos Anette uppskjuten, eftersom jag inte kunde börja med medicinen igår. Kan jag hämta ut den imorn så är det liksom lite segt att träffa henne när jag inte ens ätit den i ett fåtal dagar, så jag ringde och hon höll med, vi ses nästa vecka! 


Jag har hittat en jätteskön grupp på fejjan som postar en massa intressant om ADHD..
 Ska sätta mig och läsa lite! Det jag redan lärt mig är att min kropp pga mina neuro-fuckup´s mår bäst av sån mat som får vårt nervsystem att jobba långsamt,
 alltså mkt hellre kokt potatis än snabbmakaroner. 
Bort med socker, snabba kolhydrater och fram för mer GI-kost, alltså.. Pfft.. Hm. Jaja.. Vi får väl se.. Jag har ingen lust alls att fokusera på mer rött kött, t.ex....
 Det är även bättre att äta äkta fett, alltså röd mjölk, riktigt smör osv, och det lutar ju mot lchf.. Vilket min deppiga lever nog inte skulle älska hahahahahh... aggghhhh...... 
Men det där med långsamma kolhydrater är ju helt ok, alltså. 


Hm. Tankesplittrad! 
Dags att fixa middagen. 




Ok så jag uppdaterar istället för att skriva ett nytt, kort inlägg. 
 Jag sitter ju och läser en massa på tha inturrnett om adhd, både artiklar, blogginlägg och forskning.. Och snubblade över en jättebra artikel, som faktiskt väldigt enkelt förklarar vad det handlar om, i verkliga livet. Så jag tänker ju dela med mig! :) 
Diagnos som väcker känslor.

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar