15 februari 2012

Vårdjournaler - snö - medicin.

Jag har inte kunnat sova ens halvbra på hela veckan+helgen.. Känner mig lite lätt schleten! Max 4 timmar per natt är för lite för mitt välmående, I tell ya. 
 Så mina morgnar har varit riktigt jobbiga, har knappt vaknat, och gått i zombiemode (där man nästan rullar ur sängen och krälar till kaffebryggarn..) och varit halvblind tills koffeinet och avblaskande av ansiktet har charmat en, mer eller mindre. 


Jag tog mig en promenix till sjukhuset idag, hade tid på ångestmottagningen och träffade en sköterska som verkligen var jätteskön och välkomnande. En trevlig skillnad mot sist jag var där och träffade noll koll-läkarn som jag helst hade gett ett kok stryk och skickat på charmkurs. 


Vi diskuterade igenom behandling dvs medicinering, ett steg i taget. 
 Hon berättade om eventuella bi-effekter, som t.ex diaréen, förstoppningen, en mindre glad mage alltså. Det lät ju inte skitkul, no pun intended.... Ev. viktminskning står också på schemat och det lät ju faktiskt inte lika illa! ;D Om det kommer som en bonus när jag ändå börjar träna nu (på måndag köper jag kortet woohoo!)så kommer jag inte klaga ett dugg! Jag fick ligga ner och vila en stund, och kände en stark lockelse till att blunda, men då hade jag slocknat, så jag låg obekvämt och vickade på tårna medans vi pratade vidare haha. Sen blev det blodtryck. Jag är lågtryckare hahaha men det visste jag redan. Har alltid varit det. Jag fick även väga in mig. Det var mindre kul. Ett kilo plus? WHAT THE FUCK!?! 
Jag anstränger mig ju! Pffft. Men jaja, ingen sa att det skulle bli a piece of cake, det här. Jag tänker inte ge upp så lätt, jag är peppad som FAN! ~gör en skön med mindre smickrande bootyshejking happydance~ 


Urinprov fick jag lämna, en massa uppgifter. Jag missbrukar inte, jag dricker inte överdrivet osv osv osv. Sen fick jag papper i hand, vinkade av Anna, traskade ner mot barnklinikens ingång och begav mig till kem lab. Det gick riktigt fort där, även om det tog en stund att hitta en välvillig åder. Ådra. Vad fan! Vad säger man? Brainfreeeeze! (nu skäms jag lite..)
Knatade segt hem i den vidriga jävla oplogade snömodden, det är ju som att traska i potatismjöl, och det tog sin tid att ta sig hem. Jag fick skitont i min höft, vette fan om det är själva "gångjärnet" eller vad det är, men av kyla och dålig gångstil/hållning så får jag jätteont. Pissiga skitkropp, vad du drygar dig mot mig! GE DIG! 


Nu har jag i allafall avnjutit ett par koppar kaffe, en tallrik med soldatens ärtsoppa med extra fläsk i (styvfar lämnade den hos mig, vet inte varför men det var väl snällt).. Har aldrig ätit ärtsoppa med kött i förut (ja, jag växte upp med en veggiemamma och har svårt för fettigt slemmigt kött och fläsk osv.. Kan t.o.m må illa av fisk ibland, fortfarande) men det var faktiskt inte det minsta flebbigt, riktigt ok, och jag blev mätt! :) 


Jag tänkte skriva ett långt argt utlägg om vår vård, om hur ALLA inom vården kommer åt våra journaler, och om hur jävla illa jag tycker det är.. Men jag hinner inte, marodören ska hämtas på dagis och jag ska möta en väninna vid ica efteråt, jag har bråttom ut igen! Bah! 


Så jag länkar de artiklar jag läste om det.. Och får återkomma senare. 


Käkkirurgen läste Evas GYN-journal..

Obehagligt, kränkande, förolämpande, påträngande och så jävla olämpligt.

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar