24 februari 2012

Tv-skit, födelsedagar och öl.

Jag har spenderat mer tid framför tvn än vanligt. Mest för att jag inte orkar koncentrera mig på filmer värda tiden, inte för att det går mer bra skit på tv these days. För att påstå nåt dylikt vore ett så jävla dåligt skämt att jag skulle vara  tvungen att spy lite i munnen - bara för att. 


Big Brother har börjat gå - igen. Det var väl inte nån större chock, men får mig ju fortfarande att må halvt fysiskt illa.. Det går reklam med idioter, blonda jävla twats som borde få sig ett kok stryk och seriöst få leva ett riktigt liv ett tag, nånstans lååångt långt borta.. Djungelns Drottningar eller nåt dyl.. Jag stirrar med fasa varje gång dom rullar reklamen, oförmögen att vända bort blicken eller byta kanal. 


Jag måste skaffa mig en hobby. Eller en sexleksak. Eller en karl. Eller ptja.. fler barnlediga helger. Jag är int bitter hahah! Har böcker så det räcker och blir över, mina stickningar blir inte färdiga och det är för kallt för att börja påta med vårblommor till balkongen.. Hm. 


På tal om barnlediga helger, woooohoooo for fuck sake, imorn e.m vinkar jag av mina älskade små för en myshelg hos morfar med fru + min lillebror. <3 


En go tjejpolare ploppar förbi imorn förmiddag, då blir det kaffe + fika och en stunds mys med henne och marodören. Mims är ju i skolan! ;) Sen packar vi in oss i bilen, åker och styyyr lite grejer, besöker några klädaffärer och systemet.. (Man får inte glömma hur viktigt det är med god öl.. och vin! woot!..nu ska jag bara komma på vad jag ska ha på mig, så det blir roligare än svarta leggings, svart linne, svart kofta, vita sneakers. Haha.. sorgligt, ju! Röda naglar, kanske?) Och så ska man fundera ut nåt gott och enkelt att äta innan man drar ner till sigurd. Isa, polaren, har gjort mag-op och äter inte direkt supermycket ;) Så jag får ju se till att det hon äter är både bra, nyttigt, läckert och skitgott!


Men shit, jag kommer sakna ungarna så galet mycket.. Men det är helt ok, dom kommer ändå ha sjukt mkt roligare än mig, och jag kommer få sova ut utan att känna mig skyldig, stressad lr hetsig. Och jag kan få bli bakis och bara mögslöa halva dan! Sen får vi se om Poozen min är sjuk som en galning eller om hon ändå vill shejka ass lite.. I hope so! 
 Jag har ju varken firat (med utgång och barnledighetskväll/natt, alltså) jul, nyår, min födelsedag, eller nån annan trevlig händelse.. På väldigt väldigt länge.. Så nu tänker jag ta igen det med råge, och bara slappna av, och andas, njuta och vara. <3 


Jag solade igen idag, efter mitt besök på ångestmottagningen (hämtar ut medicin imorn och börjar på måndag, håll tummarna för mig, jag behöver all pepp och positivitet och glada energier jag kan lägga vantarna på!).. Och nu är jag röd-rosa, kliig och jag tänker inte klaga för det kommer bli så jävla fräscht, jag ser redan hur färgen börjar sätta sig, och jag mår bara bra av att pigga upp mitt blåbleka yttre med lite tidig bränna. ~happydance~ Mitt hår går åt rätt håll också, det växer ut, och mår bättre och bättre! Fina tjejen, tillslut, det går bra nu.. vinden har vänt. lol! ! ! ! ;D 


Enda solket i bägaren är att jag fick veta på ångestmott. att jag har bra resultat på alla tester.. utom ett. Jag har förhöjda levervärden. Och jag höll på att skita ner mig. Det är INTE BRA!!!!!! Men det är inte röd flagg, den är fettig och ledsen men inte döende, och eftersom min livsstilsförändring handlar om så mycket mer än bara medicin -som t.ex träning och pur, enkel lycklig tjej-, så behöver jag inte oroa ihjäl mig. 
Och Anette (min supergoa sköterska) kommer hålla stenhård koll på mig och mitt mående nu, en träff i veckan och om en månad blir det nya blodprover.
 Om inget annat så kommer jag gå blodfattig! Bwhaha! 
Synd att man inte går ner i vikt av att ge så mkt blod då lol. Det vore ju för enkelt, liksom. 


Och en långsam viktnedgång är bra, även för levern. Rasar man för fort, hänger inte insidan med, och fettet försvinner inte lika lätt där inne.. Och helt ärligt, så är det ju det viktigaste..  Så att jag fixar detta, är viktigt inte bara i nuet, utan framåt, och för resten av mitt liv. Fan vad jag är glad. Det är ju tid nu! Min tid! 
Fan vad jag är stolt över mig själv! :)


Jaja, nu ska jag sluta vältra mig i min egen lycka, peppar peppar att det inte blir en käftsmäll och bakslag nu. Inte då! 


För övrigt så har jag varit supervuxen idag, förutom den galet långa, härliga promenaden i slask och vind och ljuvligt solsken (snart är det vååår!)!! Jag har tecknat fast el-avtal! Mina räkningar går så hysteriskt upp och ner beroende på vintertid, kyla osv, att det inte är mindre än ångestfyllt såhär i slutet av vintermånaderna.. Så nu tog jag tag i saken. Sådetså!

Ha en superskön helg, alla fina! Det ska jag, nämligen! :)


Pusshej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar