28 maj 2012

Ritalin. Allergi. 1177. Läkare. ASTMA!?! Helvete också.

Skämtar ni med mig? Helt jävla seriöst? 


What the FUCK!?!?




Jag ringde 1177 igår. Vilket jävla skämt. Ni är för fan pinsamma. THANKS FOR NOTHING, BITCHES!


Jag fick noll hjälp. Hon var nedlåtande, nästan otrevlig, fnös åt min oro och mina symptom, talade snällt om för mig att jag nog bara var lite stressad och skulle sova på saken. Jävla kunt.
 Jag förklarade grundligt hela tiden, var rakt på sak och påpekade hur jag mådde friskt och bra annars, att det enda utöver mitt friska jag var pollenallergin och hostan, och att alla mina udda jävla symptom på febertoppar, kallsvett, ständig huvudvärk, nack/axel/ryggvärk, vidrig hosta, svaghet i kroppen, noll hungerkänslor... OSV.. inte stämde, eftersom jag ätit,  druckit, tagit hand om mig, mådde bra, inte var ett dugg jävla s t r e s s a d (ku-ku-ku-ku-kunt) och att jag känner min kropp nästan föör bra. Jag läser vanligtvis av den direkt och vet vad jag behöver, allt från törst, hunger, feber osv till järnbrist, ensamhet. Ja. Whatever. Men hon var en idiot som fnös. Och när jag tog upp det jag var rädd för, nämligen att jag blivit fästingbiten, så tyckte hon jag var löjlig, där jag bor finns det väl inga. Eh.. Västmanland? Bor några minuter från mälaren? Ska hon inte fråga om jag rest? Vart jag var? NÅNTING? Neh... Vi skiter i´t. 


Så jag ringde fam.läkaren imorse. Fick akuttid hos en annan läkare. Jättefin, respektfull, varm och go var hon. Tog en massa tester,  lyssnade på mina hostanfall, skickade mig på inhalering (så luftrören kunde vidgas) och skickade mig till labbet för en lång lista prover. 


Och jag har alltså astma. Jippie. Som att nörden i mig inte har tillräckliga issues. Nu måste jag ha en jävla inhalator med mig. Om jag inte får en rosa så blir jag fan förbannad. Hon hade ju en!


Testerna för borrelia, tbe och en massa annat tar några dagar. Förhoppningsvis så har jag då inte hjärnhinneinflammation och är döende. Let´s hope.


Jag börjar känna mig vårsugen. Ja. Bortom all jävla obotlig hosta, huvudvärk, ständig trötthet och tjockissorgen inuti. Mjo. Där sitter en kåt, glad liten jävel som tycker det är dags nu, snart. Vad fan. 


Jag får fortsätta med samma dos ritalin ett tag till. Som det känns nu så funkar det, och jag tänker inte raska på, funkar det så funkar det. Hade möte idag så det blev ingen kurstid alls, och jag lyckades ändå missa ett jävla möte hos Anette. Hon ringde. Jag skämdes. Men var på väg till min akuttid, så jag hade ju iaf en god ursäkt.. Utöver hur skit jag mår, dvs. 


Och jag är sååå jävla bitter. Jag går inte ner ett skit!!! Jag står och trampar på min jävla vikt, och kommer ingenstans. Kan inte, får inte och orkar inte träna, tiden rinner ifrån mig och jag bara känner mig sysslolös, orkeslös, bitterfitteledsen och rastlös som fan. Jag vill också gå ner i vikt! Sen får jag inte köra så mkt kondition, när jag återvänder till gymmet, sa läkaren, eftersom astman är så jävlig nu. Så jag får ta det lugnt. Sicken jävla S K I T!!! 


Näh.. Jag é int bitter. *får ett kraftigt hostanfall och vill självdö lite* 


Som att skiten inte räcker ändå, liksom. Waddafakk.  Jävlajävlajävlajävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar