15 november 2012

Jag är fan RÖKFRI!

Efter att ha haft en rejäl jävla nedåtgående spiral i både ork, humör, mående och pepp så insåg jag att det här inte var ok. Så jag funderade fram och tillbaka, trampade mig själv på svansen några gånger, och beslutade mig för att åter igen försöka mig på concertan, lägsta dosen, och bara köra. 

På en vecka så lyftes ork, pepp, humör, glädje och livsnjutarperk. Samtidigt så vet jag ju att det var "nog nu!" och jag var redo att sparka igång. Men pillsen hjälpte mig att kickstarta, och sen dess har jag kommit upp bättre på morgnarna, styrt upp min nyttodiet hårdare igen, tagit mig iväg till kursen och styrt upp den också.. Jag har kommit igång med träning igen, FTW! Och är så jävla glad! Jag hade inte klarat det utan min Pooz, hon lyfter mig och jag lyfter henne, och även om vi fryser ihjäl, därute i det vilda vintervädret, så KÖR vi. Tack för att du finns, min älskling. 

Min son har fyllt fyra år. Det är heeeelt galet! Jag satt och tittade på en bild från när han var helt nyfödd, typ tre timmar gammal... Det var jag, min överlyckliga dotra och den lilla lilla bebisen som nyfiket tittade på sin storasyster.. Och hela bilden är fylld av kärlek, lugn och harmoni. Ja, det som syntes, såklart. Jag var lite smått öm här och  där, det blir ju lätt så när man ploppat ut ett barn utan bedövning. 
Ja men iaf; jag och dotran min smög upp tidigt (hon fick tjata upp mig hah slö sengångare innan åtta, vet ni), fixade morgonmys och fin frukostbricka med smoothie, ljus och annat gott (pepparkakor, t.ex), trallade in och sjöng ja må han leva för fulla halsar. Mycket vackert!! Han gömde sig under kudden med rumpan i vädret (liknar sin mor väldigt mkt i mångt och mycket....) men accepterade att vakna när han insåg att det fanns fina, prassliga paket att få öppna. Glad kille! Min fina skrutt, som inte är någon minimarodör längre! 




Jag är en stolt kvinna. En stolt mor. En stolt medmänniska. Och jag tror fan att det här med vinter och mörker kommer fixa sig, för jag är ju inte ensammen. 

Nu stoppar jag i mig lite nikotin, bränner på en kopp kaffe och ska färga utväxt. Barnen sitter i badet och käbblar. Livet är fint!:)

Puss pårej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar