30 december 2011

11-12-30 - bitching n twitching.

Det är sen fredagskväll och jag känner mig uppvarvad,
 irriterad, störig och inte ett dugg jävla trött. 

Två ihjälskjutna hjälparbetare i somalia, det är förjävligt sorgligt och gör mig sjukt jävla förbannad.. 
ingenting är fan heligt längre. 
Ska  det vara det som markerar slutet på 2011? Patetiskt. 

Braveheart tog över teven och jag klarade inte av att byta kanal, så den rullar på i bakgrunden och jag älskar dom rejäla dialekterna.. Irriterande, dock, när man hör att det inte är "riktig" dialekt. Vissa klarar av det, andra inte. Jag säger inte att jag är grym på´t, även om jag har mina moments där jag får för mig (oftast efter ett glas vin eller fem) att jag är grym på t.ex irländsk engelska. Tillåt mig att garva ihjäl mig, förhoppningsvis utan att skrämma grannarna. 
Är glad att det inte filmas och läggs upp på tuben..(!!)

Jag försökte mig på att blogga "på språng", men jag fattar antingen inte, eller så är det så enkelt att jag inte ens kan ställa in font och text-centrering. Och.. kom igen. 2011. Hallå?!? Gimme a breeeak! 

Jag har insett att jag nog enbart bloggar för mig själv. Mest för att jag inte har någon som helst lust att publicera bloggen på t.ex facebook, och sen för att jag inte anstränger mig att få den att synas nån annanstans heller. 

Vilket bitching-inlägg detta verkligen blev! 
Det är ingen snö ute, min hyra går upp flera hundra nu, utan att dom jävlarna ens kan fixa mina iskalla, extremt dragiga fönster och balkongdörr.. Ekonomin ser inte ut att le mot mig denna första månad heller.. Yuck! Jag lever den knubbiga jävelns muppiga singelliv (vem FAN bestämde att knubbisar inte är läckra, sexiga och fetheta ((lmfao)) i sängen, vavava???), kommer ju verkligen inte ha någon att kyssa på nyår, har planerat att fira (? vadå fira.. tacka gudarna för att året är sluut!) in skiten med tomtebloss, barn, enkel, god mat, vin, varma sockor och mjukisbyxor. Woot! 

Shoppade ett par ljuvliga yogabyxor på rean på Stadium idag. Älskarom redan! 
Hittade ett par urläckra svart och vitmönstrade leggings på Ellos.com, men leveransen på dom (till ellos eller till mig, kan man undra) är uppskjuten till den 25 januari.. Ok, min födelsedag.. whoopwhoop, men seriöst, jag behöver dom NUNU! IGÅR! Bah.. 

Jag vet iallafall vad jag ska göra med min tid framöver. Jag behöver komma ut, ha nåt att  göra, nånstans att gå, och då jag inte fick ett uns jävla hjälp med det, under hela hösten (fast jag tjatade och bråkade), så har jag beslutat mig för att ta tag i det själv. After all... the boss of me is ME. Samma sak måste ju gälla mitt liv också! Så, jag tänker ta kontakt med ett ställe här i stan, som verkar vara riktigt bra. Det är ett slags livsrehab, med yoga, och en massa annat gött. Skriver mer om det när jag hittar tillbaka till deras hemsida hah. 

Denna myslåt gick igång i en reklam.. ååh.. Det var otroligt längesen jag såg dom live. 
En gång till!!!!

Jag letade som en tok efter mousse-toning till mitt randiga (!) hår idag, sprang runt i affärerna på stan men det finns ingenstans. Jag måste förpigmentera mitt hår. Jag färgade skiten rött. Sarkasmerna haglar och ironin grinar mot mig lika starkt som det röda strålar. Synd bara att längderna gick tillbaka från den guldigt koppriga till urdött grått. NEIN, NEIN, NEIN.. for fuck sake! Hittade dock ingen, och min fina gullepooz hintade om att jag fortfarande kan köpa en vanlig toning... Dom funkar dom också. Så imorn är det jag som gittar ut till Ica Maxi. Sen blire läckerbitsuppdatering.. Kanske till och med första bilden postad någonsin av moi här!?! Hm. Vi får se. Jag gillar min hemliga identitet... Den blir ju bara extra impregnerad eftersom ingen läser mitt ventilerande :)


Jag filar på en blogg-idé som vore värre än döden för mig själv, 
då jag gillar min självpådragna ensamhet (för det mesta.. ibland vill jag slita håret ur skallen, för i helvete).. 
Men det vore förjävlarns intressant att göra´t, och vad bättre än att använda min intelligens och äckligt torra humor på nåt jag skulle tycka var roligt!?

1 kommentar: