27 februari 2012

Måndagsfilurerier!

Jag har haft en lätt oplanerad men otroligt skön dag hittills.


Jag fick morgonbesök precis när jag var som allra mest stressad, med håret på ända och brallorna på halvstång, typ.. Marodören skulle tas till dagis, Mims skulle skeppas av (premiärdagen för cykeln woot!) till fritidsklubben och jag skulle ut på långpromenad (fett; be gone!) men så kom besök, så jag tog med henne på promenixen istället, lämnade av lilleman på dagis, fixade kaffe och sen blev det ut och gå senare istället. Jag fick mig även lite sol, sunkissed flesh är alltid bättre än blekfet, iallafall i min ödmjuka värld hah. 


Kollade igenom Grey´s igår, senaste avsnittet var riktigt bra! Hann inte med Cali så det får jag gotta mig i idag whoop whoop! 


Nu är det dags att ploppa kidsen i badet och styra eftermiddagen, förbereda kvällsmaten och slurpa i mig mitt kaffe. Kaffe är gott! 


Det är så härligt med vårens ankomst.. Bara det enkla i att marken blir torr, solen skiner (och faktiskt levererar lite värme) gör att de kalla vindarna inte tar poäng nånstans. Jag längtar tills man kan plocka ihop en väska med öl och snacks, musik och filt och sätta sig i gräset och bara njuuuta!!! :) 
Timbuk, Supreme och Chords ~ Det löser sig



Var det nån som såg Reinfeldts pinsamma undanflykter och perfekt lagda sidospår på Agenda? Den där karln skämmer ut sig, och hela högersidan av vår lilla partipolitiska värld gör bort sig. Jag skiter fullständigt att sossesidan har råkat köpa snickers, eller att vänstern muppar, det är dags att faktiskt LYSSNA på vad som sägs, och SE vad som faktiskt sker rakt under näsan på oss, vi måste slåss, hårdare än någonsin, för att klyftorna inte vidgas och fördjupas ytterligare.. De som kallar vårt land ett välfärdssamhälle har inte sett siffrorna, hört folket som är de utsatta, de svaga, de fattiga.. Och snaran dras åt hela tiden, våra unga kan inte ta sig ut på arbetsmarknaden, våra gamla måste slita sönder sig för att få det att gå ihop, a-kassan minskas ner ännu lite till, det blir svårare att få det, summan krymper samtidigt som avgifterna stiger.. Inte konstigt att så få kliver på det tåget! 


Kan vi sluta fokusera på skvaller, skitnödiga politiker som pladdrar som att dom inte bryr sig om vi lyssnar eller inte, och bara levererar skit? Det KAN inte vara meningen att det ska fortgå, vi kan inte fortsätta såhär. 


Jaja, I´m preaching to the choir, eller så är ni bara tysta för att jag är olidlig att diskutera med.. Lite av varje, kanske? 


Det börjar bli fler och fler läsare på den här undangömda lilla ventil-bloggen, och det är lite skrämmande men roligt också.. Tänk om jag hade nån aning om vilka fanken ni var, bara! ;)


Nu dunkar musiken ut över hela gården, tror jag, det får dom ta, jag har varit tyst hela vintern :) Dags att få skit gjort! 








Pusshej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar